Begge bilproducenter nedsætter priserne for at øge salget og reducere lagerbeholdningen i Kina, hvor flere andre bilproducenter allerede har gjort det samme.

 

Volkswagen og BMW er nu med i kampen om at sænke priserne på elbiler i Kina, som Tesla startede. Begge bilproducenter har nedsat priserne på deres elbiler for at øge salget og reducere lagerbeholdningen i landet.

 

Tidligere har Volkswagen udtalt, at de ikke ville deltage i priskrigen og sætte priserne ned på deres elbiler. Nu har de dog valgt at gøre det, da salget af deres elbiler i Kina er faldet, og de håber, at prisfaldet vil sætte gang i salget igen. Prisen på deres ID-biler er blevet sænket med op til 40.000 yuan (ca. 40.000 kr).

 

BMW har også valgt at sænke priserne på deres elbiler i Kina. De har skåret op til 100.000 yuan (ca. 101.000 kr) af salgsprisen på i3. BMW har haft svært ved at sælge den lille elektriske bil i Kina, og derfor håber de på, at prisfaldet vil øge salget.

 

Læs videre nedenfor: 

Flere bilproducenter i Kina har allerede sænket priserne på deres elbiler, herunder XPeng, Nissan, Ford og Toyota. Det er uvist, om priserne vil blive reduceret i andre lande, men så længe producenterne kan sælge de biler, de kan skaffe hjem, skal man ikke regne med prisfald.

 

Både Volkswagen og BMW har travlt med at udvide deres udvalg af rene elbiler. BMW har annonceret, at de vil lancere ni nye elbiler inden 2025, herunder den store i7 og den mindre SUV iX1.

 

Volkswagen har også flere elbiler på vej, herunder en ny udgave af ID.3, en større ID.7 med lang rækkevidde og en billigere og mindre ID.2.