Salget af Volvos plug-in hybridbiler og elbiler er næsten tredoblet sammenlignet med samme periode sidste år, og Volvo forventer at fortsætte ekspansionen af deres elbilsortiment med to nye modeller.

 

Volvo oplevede en markant stigning i salget af elbiler i februar måned. Med 51.286 solgte biler på verdensplan, en stigning på 22 procent i forhold til samme periode sidste år, var februar den bedste måned nogensinde for Volvo. 40,3 procent af de solgte biler var plug-in hybridbiler eller elbiler, og elbil-salget var næsten tredoblet sammenlignet med samme periode sidste år.

 

Stærk vækst i elbilsegmentet

 

I februar solgte Volvo 20.678 plug-in hybridbiler og elbiler, hvilket er en stigning på 49 procent i forhold til samme måned sidste år.

 

Salget af elbiler steg med 187 procent, hvilket resulterede i en markedsandel på 18,7 procent, tæt på plug-in hybridernes markedsandel på 21,7 procent.

 

Volvo oplever også vækst i salget af elbiler i år til dato, hvor salget af plug-in hybridbiler og elbiler udgør mere end 40 procent af den samlede salgsvolumen.


I 2022 solgte Volvo over 205.000 plug-in elektriske biler, og dette år kan salget muligvis overstige 250.000 eller endda nå 300.000, hvis væksten accelererer til 50 procent.

 

Læs videre nedenfor: 

Volvo planlægger at udvide deres elbilssortiment med to nye modeller

 

Volvo forventes at fortsætte ekspansionen af deres elbilsalg, især af elektriske biler. Virksomheden planlægger at lancere deres nye store SUV, Volvo EX90, med en 111-kWh-batteri og en mindre crossover, Volvo EX30, i fremtiden.

 

Geografisk set var Europa stadig det største marked for Volvos plug-in biler i februar måned, med 13.698 solgte biler. I USA var der en stigning i salget af plug-in biler på 45 procent i februar sammenlignet med samme periode sidste år, mens salget af plug-in biler i Kina steg med 66 procent til 1.130 solgte biler.