Volkswagen har fremlagt deres planer for at øge effektiviteten og give elbilerne længere rækkevidde og hurtigere opladning. De har til hensigt at øge mængden af egne producerede dele, og dette vil betyde en forbedret effektivitet på 20 procent og lavere omkostninger.
Udvikling af egne drivlinjer
Volkswagen har planer om at udvikle deres helt egen drivlinje, der vil blive brugt i fremtidige elbiler. Dette omfatter egne batterier, motorer, pulsomformere og termostyringssystemer.
Ved at udvikle disse dele selv, får Volkswagen mulighed for at optimere designet af disse dele bedre, og det vil resultere i længere rækkevidde og hurtigere opladning af elbilerne. Desuden vil det også føre til lavere omkostninger, hvilket kan give billigere elbiler.
Det nye alt-i-et-modul
Volkswagen erstatter de nuværende individuelle moduler og slangetilslutninger med et ekstremt kompakt, integreret termomodul, der styrer hele klimareguleringen, inklusive temperering af højvoltsbatteriet.
Dette vil have stor indflydelse på bilens rækkevidde og lynopladning. Det nye alt-i-et-modul er lettere, mere robust og mere effektivt end de nuværende systemer.
Læs videre nedenfor:
Fordele for forbrugerne
Den nye drivlinje vil give forbrugerne længere rækkevidde, hurtigere opladning og større holdbarhed på elbilerne. Og samtidig med at Volkswagen vil få økonomiske stordriftsfordele, vil dette også gøre det muligt for dem at tilbyde billigere elbiler til kunderne.
Konklusion
Volkswagens planer for deres egen drivlinje vil give en betydelig forbedring i rækkevidde og hurtigere opladning af elbiler. Deres teknologi vil også give mulighed for lavere omkostninger, og dette kan føre til billigere elbiler fra Volkswagen i fremtiden.
Volkswagen er i gang med at færdigudvikle teknologien til serieproduktion, og det forventes at blive anvendt i elbiler på næste generation af MEB-platformen.