Teslas tilgang til kontinuerlig forbedring: Fra softwareopdateringer til fysiske ændringer

Tesla er kendt for deres tilgang til at konstant udvikle og opdatere deres produkter i stedet for at vente på årlige cyklusser som de fleste bilproducenter. EV-producenten formår at forbedre deres biler ofte takket være over-the-air (OTA) softwareopdateringer. Men bilproducenten holder ikke tilbage med at lave fysiske opdateringer til deres biler, når noget skal rettes.

Det seneste eksempel på dette er beslutningen om at tilbyde et traditionelt rat igen på den opdaterede Model S og Model X. Teslas chefdesigner, Franz von Holzhausen, gav mere indsigt i beslutningsprocessen, da han talte med Ryan McCaffrey på Ride the Lightning podcast.

Kundernes tilbagemeldinger førte til tilføjelse af traditionelt rat

Da McCaffrey spurgte, om kundebedømmelse var baggrunden for Teslas beslutning om at give kunderne mulighed for at vælge mellem et rundt rat eller yoke-rat, bekræftede von Holzhausen, at det var tilfældet. "Jeg tror, det var for at sørge for, at vi havde en bil, som folk virkelig elskede. Og hvis nogen elskede bilen, men yoke-ratet var i vejen, ville vi gerne fjerne dette" sagde han.

Dette lyder som en logisk ting at gøre i en situation som denne, og det er rart at høre fra en top-niveau leder, at Tesla værdsætter og reagerer på kundebedømmelse. Der er bestemt mange Model S og Model X fans derude, som elsker bilerne, men hader yoke-ratet, og det gav ikke meget mening for Tesla ikke at give dem muligheden for et traditionelt rat, især da yoke-ratet var en deal-breaker for nogle af dem.