Den nye Volkswagen ID.5 vil være tilgængelig til ordre i begyndelsen af næste år, i Pro, Pro Performance og GTX
Volkswagen ID.5 vil være tilgængelig til bestilling i begyndelsen af næste år. Priserne forventes at starte fra omkring 412.000 kr.
VW ID.5 er baseret på den samme MEB-platform som VW ID.4, hvilket betyder, at dets bredde, længde og akselafstand alle forbliver de samme som ID.3 og ID.4. Den nye ID.5 blive bygget på Volkswagens fabrik i Zwickau, ligesom de andre ID modeller.
ID.5 Pro har en 172 hk elmotor på bagakslen, som tilbyder en 0-100 km/t på 10,4 sekunder og en tophastighed på 160 km/t.
Pro Performance varianten har en mere kraftfuld 201 hk elmotor, hvilket reducerer ID.5's 0-100 km/t tid til 8,4 sekunder. Men tophastigheden forbliver den samme ved 160 km/t.
GTX-moddelen får en ekstra motor på forakslen, for at tilbyde 295 hk og firehjulstræk. ID.5 GTX rækkevidde falder til 489 km fra 519 km, men skærer også sin 0-100 km/t ned til 6,3 sekunder og samtidig øger sin tophastighed til 180 km/t.
GTX varianten får et Body kit med en mere aggressiv front kofanger, et nyt og lavere gitter. Der er også en anden aero pakke for bagenden, bestående af en større spoiler og en diffuser, som faktisk genererer en lille mængde downforce til at hjælpe højhastighedsstabiliteten.
Volkswagen har også tunet ID.5 GTX's karosseri, så det bedre kan håndtere den ekstra ydeevne, der tilbydes. Der er sænket affjedring og opgraderede bremser.
Indenfor i ID.5 får køberne den samme seks-tommer digitale cockpit og 12-tommer infotainmentsystem som ID.4. I modsætning til virksomhedens benzindrevne SUV'er er Volkswagen opsat på at påpege, at ID.5's kabine ikke bruger animalske produkter. Da der ikke er nogen transmissionstunnel, der løber ned i midten af bilen, er der en del mere plads end den tilsvarende Tiguan.