Den japanske bilproducent vil introducere 19 nye elbiler og 27 nye hybrid modeller inden 2030 for at opfylde behovene på individuelle markeder og forbedre konkurrenceevnen globalt.
Nissan har meddelt, at de ønsker at accelerere deres elektrificeringsprogram, da de ser et stigende potentiale og efterspørgsel på elektriske og elektrificerede køretøjer.
Nissan ambitiøse 2030-strategi, blev annonceret tilbage i 2021, indeholder planer om at lancere 23 elektrificerede og 15 fuldt elektriske køretøjer inden udgangen af årtiet.
Med den opdaterede strategi ønsker det japanske firma at introducere endnu flere hybridiserede og batteridrevne modeller for at imødekomme "behovene i individuelle markeder, forbedre konkurrenceevnen i udvikling og produktion globalt set".
Nissan har nu planlagt at lancere mindst 19 nye elbiler og 27 nye elektrificerede modeller inden regnskabsåret 2030. I sin globale portefølje har bilproducenten planer om at opnå mindst 55 procent hybrid- og elbiler fra sine to mærker, Nissan og Infiniti.
I Europa skal elektrificerede køretøjer udgøre op til 98 procent af virksomhedens salg inden 2026, mens målet i USA er 40 procent fuldt nulemissionsbiler inden udgangen af årtiet.
Læs videre nedenfor:
Ifølge den opdaterede plan skal virksomhedens globale salg af elektrificerede køretøjer øges fra de tidligere planlagte 40 procent til mere end 44 procent inden 2026.
På trods af den enorme efterspørgsel efter elbiler i Kina har Nissan en noget konservativ prognose for sin virksomhed i landet, hvor den ønsker at have 35 procent salg af elektrificerede biler inden 2026, ned fra de tidligere annoncerede 40 procent. Dog vil der blive lanceret en dedikeret elbil kun til det kinesiske marked af mærket i 2024.
Det er også positivt at se, at Nissan har fokus på at tilpasse sin strategi til de forskellige markeder og forbedre konkurrenceevnen globalt.
Med en øget satsning på elektrificeringen af deres portefølje kan Nissan måske også forvente at tiltrække flere kunder, der ønsker at gøre deres transport mere bæredygtig.