NIO, den kinesiske producent af elbiler, afholdt i Beijing en begivenhed for at dele sine performance-tal. Virksomhedens grundlægger og præsident var til stede og besvarede spørgsmål fra journalister om virksomhedens fremtidige planer.
Under Q&A-sessionen blev Qin Lihong spurgt om Nios produktroadmap og om de nye NIO EC7 og NIO ES8 ville blive sat i produktion og leveret som planlagt. Til overraskelse for mange bekræftede Qin, at op til to andre køretøjer kunne blive sat i produktion, før EC7 og ES8.
Både coupe-SUV'en EC7 og full-size SUV'en ES8 blev præsenteret under NIO Day sidste år, og leveringerne er planlagt til at begynde i maj i år.
Hvilke biler talte Qin Lihong om? Vi har en ret god idé faktisk. Internettet og kinesiske sociale medier er en god kilde. Vi ved, at NIO forbereder debuten af ET5 shooting brake. Bilen er blevet set flere gange under test og så ud som et færdigt produkt i fotos der blevet delt.
Læs videre længere nede:
Der er også den nye NIO ES6, den mindre el-SUV-søster til ES8. Den bil er blevet set mange gange også, og vi ved, at virksomheden flytter den fra den forældede 1.0-platform til 2.0-platformen, der bruges af alle de nyeste Nio-elbiler.
De to nye, uannoncerede elbiler fra NIO er således ikke helt nye, men det er i det mindste en bekræftelse på, at ET5 shooting brake sker. Den opdaterede ES6 ville alligevel ske i år, men nu er det bekræftet, at det vil ske senest i maj.
NIO har været i rampelyset for sit imponerende produktudbud af elbiler, og de to nye biler vil uden tvivl øge selskabets portefølje og potentielt udvide dets kundebase yderligere.
Alt i alt ser NIO ud til at have en lys fremtid foran sig, og vi kan kun glæde os til at se, hvad de kommende måneder bringer for dette selskab inden for elbilsbranchen.