Mazda vil være på niveau med Mercedes, Audi eller BMW. Det er deres målsætning med deres nye model.
Det kan være svært at ændre sit brand / image overfor slutbrugeren, dog har Mazda taget udfordringen op med deres nye flagship på marked. Et forsøg på at konkurrere med Premium segmentet. Det skal gøres med ved hjælp af et nyt design samt bedre kvalitet i kabine. Mazda ønsker ikke at efterligne de tyske konkurrenter, men at lave et alternativ til deres biler. Det kommer i kombination med den ændring der sker på marked lige nu. Man ønsker at give slutbrugeren et nyt syn på brandet samtidig med at man lancerer et nyt produkt med et banebrydende design.
Den nye Lexus?
Mazda kunne potentielt gå hen og blive den nye Lexus, en konkurrent til den tyske trio. Det er et marked som har været bund solidt de seneste år og enormt svært at trænge ind på. Det er ikke førstegang Mazda ønsker at polere deres Image, først gang var i 1990’erne hvor man ønskede at forsøge sig med en luksus variation. Navnet Amati blev tildelt i forbindelse med det, men grundet økonomiske udfordringer i den japanske økonomi i 1992 måtte Mazda trække planerne tilbage. Nu forsøger Mazda igen at komme ind på marked med et nyt model program for at ændre deres image.