Maserati har ligesom flere bilproducenter sat et mål om at deres produktionslinje skal være bestående af elektriske biler fra 2030. Men det stopper ikke her, de sigter efter at være de første der kan tilbyde et all-electric lineup fra 2025. Deres lineup vil få navnet Folgore som på italiensk betyder ”lightning”. Den første bil der ruller af rullebåndet som får tildelt navnet, er Grecla en SUV, den vil komme på en ny platform som er unik til det nye lineup. Der vil stadig blive gjort brug af deres originale logo på fronten og bagenden, men på siden vil der blive placeret bag med skriften Folgore.
Maserati går stille med dørene og ønsker ikke at offentliggøre for meget omkring deres ny lineup, men blot infomere bilindustrien om at de er på vej med noget stor. Dog har de oplyst at der vil blive lanceret en GT-variant som har en startpris på 438.000 kr. og en limited edition som kun vil være tilgængelig i starten til til 534.000 kr. Bilen vil ligge i konkurrence med Porsche taycan, BMW iX, Mercedes-Benz EQE og Audi E-tron.
Maserati har altid været kendt for deres unikke lyd, mens flere producenter forsøger at bibeholde en form for lydbillede i deres biler, har Maserati meld klart ud af de går en anden vej. Det vil ikke komme på tale at de ligger en fake lyd ind, Tonen udtaler sig ”The Maserati sound is not fake, because we are about authenticity”.
Maserati har meldt ud af deres Ev Granturismo vil komme ud med 1.200 Hk, fra 0-100 på lidt over 2 sekunder og en topfart på knap 300 km/t. Bilen vil blive produceret i letvægts materiale for at opnå mere fart og tre forskellige elektriske motor for at muliggøre ”bedste i klassen” køreegenskaber
Maserati har i 2019 lanceret deres hybrid variant som kun har været tilgængelig i Europa. Udover den elektriske version vil Maserati producere to hybrid versioner af Grecale Gt og Moderna, samt en kraftig Trofeo-variant. Trofeos gasdrevne V6-motor er baseret på Nettuno-motoren, der benyttes i Maserati MC20 Sportsvogn.