Elektricitet og muskelbil, er ikke ofte to ord der sættes i forbindelse. For den bragende lyd, og arrogante stil der kommer med at eje en muskelbil, er ikke noget vi ofte, eller rettere nogensinde ser med Elbiler. For elbils markedet, er på nogle punkter lige lovligt skandinavisk, fordi fokusset både design og lydmæssigt, forholder sig meget minimalistisk. Hvilket isoleret set, selvfølgeligt giver rigtig god mening for bilproducenterne at gøre, når det er hvad herre og fru hakkebøfsegmentet vil have. Men lad os være helt ærlige, det bliver i længden en tand for kedeligt. Specielt for os der elsker lyden af en sprød V8 motor, med et bildesign der skriger ”tjek lige den her ud”, og alt det der gør folk lige, kigger en ekstra gang, når man kommer kørende. Men hvad gør man så hvis man vil have alt det, men bare i elbil format. Det er Dodge kommet med deres svar på, i form af projektbilen Dodge Charger Daytona SRT. Der ved brug af det nyudviklet Fratzonic ”udstødningsystem”, kommer til at skyde 126 decibel ud af bagenden, ved brug af en lynforstærker, hvilket gør lyden kommer til at være lige så kraftig som en Hellcat V8. Men ikke bare nok med den lydmæssigt kan følge med Hellcat modellen, så formår den ifølge Dodge også at være hurtigere.
Designmæssigt giver den nye Dodge, en samme følelse som en gammel Charger fra 60’erne der har modtaget en furturistisk makeover, hvor fokusset har været på aerodynamikken. Det ses tydeligt ved for eksempel på den nye frontvinge, der er med til at give bilen mere træk, samt forbedret køreegenskaber ifølge Dodge. Og køreegenskaberne er noget Dodge har meget på sinde, for køredynamikken, er ofte noget der mangler ved elbiler, grundet den lineære acceleration. Måden de vil komme den problematik til bunde, er ved brug af nye funktioner som ”eRupt electro-mechanical shifting”, der skaber tydelige gearskift, og på den måde sender køreren tilbage i sædet, ved gearskift.
Dermed må man altså sige, at Dodge har gjort sit for en fremtid hvor lyden fra muskelbiler, i den grad er til stede.
Bilens specifikationer er desværre ikke endnu udgivet, men den forventes at sættes i produktion i løbet af 2024.