Underskud er ikke en mulighed: Fisker bilproduktionen er allerede en succes, takket være en smart produktionsmodel.

 

Henrik Fisker er tilbage med et nyt bilmærke, Fisker Inc. Selvom produktionen af Fisker Ocean er blevet udskudt til slutningen af første kvartal 2023, så betyder det ikke, at mærket taber penge.

 

Tværtimod har Fisker indrettet produktionen på en sådan måde, at de allerede tjener penge på den første bil, der ruller ud til kunderne.

 

I modsætning til andre bilproducenter har Fisker valgt ikke at bygge sin egen fabrik og uddanne sine egne medarbejdere. I stedet har han outsourcet produktionen til Magna Steyr Fahrzeugtechnik AG & Co KG, der også bygger biler for Mercedes, BMW og Toyota.

 

Ved at outsource produktionen betaler Fisker kun et fast gebyr, og dermed tjener han penge allerede fra den første bil.

 

Fisker og Magna Steyr har aftalt at producere 50.000 Fisker Ocean årligt, og alene i år skal der bygges 42.300 biler. Den billigste Fisker Ocean bliver Sport-udgaven, som danskerne kan få for 325.000 kr. For prisen får man forhjulstræk, én elmotor og 275 hestekræfter.

 

Læs videre nedenfor: 

Fisker Ocean er en elbil med et futuristisk design og en rækkevidde på op til 480 km på en enkelt opladning. Bilen er også udstyret med et solcelletag, der kan oplade batteriet og forlænge rækkevidden med op til 1.600 km om året.

 

Fisker Ocean har allerede vakt stor interesse, og der er over 17.000 reservationer på verdensplan.

 

Alt i alt har Henrik Fisker valgt en anderledes tilgang til bilproduktion, og det ser ud til at bære frugt. Ved at outsource produktionen til Magna Steyr og fokusere på det innovative design og de avancerede teknologier i Fisker Ocean, har han skabt et nyt bilmærke, der allerede har vakt stor interesse og potentiale til at revolutionere bilindustrien.