Efter at have afsløret Mark Zero konceptet på Geneve International Motor Show 2019, har Piech meddelt, at de har låst sig fast til de fleste specifikationer og er klar til testfasen.
Hvis alt går efter planen, har Piech til hensigt at lancere bilen på markedet i midten af 2024. Den schweiziske elbils opstart har planer om at følge op på sportsvognen med en crossover og 2+2 coupe baseret på samme platform.
Sportsvognen, der går under navnet GT, er ved at blive udviklet omkring en modulær platform, der er fleksibel nok til at understøtte batteri, brændselscelle og en forbrændingskraft. Denne fleksibilitet blev muliggjort af Piechs beslutning om at designe platformen med batteriet monteret i midtertunnelen og bag forsæderne i stedet for i gulvet.
Det er et lignende design til, hvad de fleste elektriske hyperbiler bruger, samt Porsches Mission R koncept.
Piech
Platformens design vil gøre det muligt for Piech at holde GT’s højde samt højden af førerens siddeposition lavt til jorden, som er ideel til en sportsvogn. Det betyder, at vægtfordelingen også vil svare til en midtmotors bil. GT’en vil veje 1.8 tons og har en vægtfordeling, som hedder 40:60 front til bag.
Strømmen kommer fra en trio af elmotorer, en ved frontakslen og to bagpå. Hver motor vil blive vurderet til 201 hk for en samlet ydelse på 603 hk. Der sidder et 75 kWh batteri i bilen, som er nok til en rækkevidde der nærmer sig 482 km, og ifølge Piech vil en 80% opladning være muligt på bare otte minutter ved hjælp af en supercharger. Virksomheden hævder også at arbejde med et kinesisk teknologiselskab ved navn Tgood, og mener derfor at tiden dropper helt ned til 5 minutter.
Bilens Performance er heller ikke dårlig, den kører fra 0 - 100 km/h på mindre end 3 sekunder, og rammer 0 - 200 km/h på mindre end 9 sekunder
Produktionen vil blive outsourcet, og virksomhedens nuværende mål for leverancer er på omkring 1.200 enheder i det første år. De bekræftede markeder omfatter USA, Europa og Kina. Prissætning vil blive annonceret tættere på lanceringen.
Piech