Det er ingen hemmelighed, at Tesla har en stærk kundebase, men ny forskning viser, at konkurrenterne bør bekymre sig. Ifølge S&P Global har Tesla den højeste kundebeholdningsrate i bilbranchen, og det kan give andre bilproducenter problemer med, at få elbilkøbere tilbage til dem.

Forskningen viser, at de fleste kunder, der prøver et nyt bilmærke, typisk vender tilbage til den den forhenværende producent, når de er på markedet igen. Men Tesla er en undtagelse. Tesla har en imponerende evne til at holde fast på sine kunder, med en "One and Done" rate på kun 39% sammenlignet med 58% for branchen som helhed.

Der er altså 19% færre end gennemsnittet i branchen, der skifter mærke efter første købte Tesla, når en ny skal erhverves.

Læs videre nedenfor: 

Teslas Superchargernetværk, brugerflade, hyppige softwareopdateringer og direkte-til-kunde-salg gør det svært for kunderne at vende tilbage til andre mærker. Samtidig leverer Tesla elbiler i højere volumener end nogen anden, og denne kombination af volumen og mærkeloyalitet kan gøre det svært for andre producenter at tage kunderne fra Tesla, når de selv begynder at levere elbiler i stort antal - hvilket stadig er et par år væk for de fleste store bilproducenter.