Koenigsegg er et velkendt mærke indenfor bilbranchen og kendt for deres teknologi i moderne biler. De er et hypercar mærke som formår at få det ultimative ud af deres team når de bygger en bil. Deres nye elmotor er ingen undtagelse, med en total vægt på 28,5 kg og en ydeevne på 335 hk og 443 Nm. Disse tal gør sig kun gældende i 20 sekunder, efter de 20 sekunder vil ydeevnen bliver reduceret til 134 hk og 184 Nm. Koenigsegg har navngivet elmotoren ”The Quark”

Elmotoren er fremstillet med Koenigsegg’s nye Gemera, bilen er fremstillet til at kunne have fire passagerer ombord, som har en højde på to meter. Plads er derfor en stor faktor for at kunne få en hyperbil til at være en hypercar men stadig rummelig nok. Grundet størrelsen gør den det muligt at Gemera kan havde tre elmotor og en 3-cylinder 600 hk motor.

Koenigsegg har bygget en motor bestående af to Quarks. Som til sammen kan give en ydeevne på 670 hk og 411 Nm. Koenigsegg ønsker at udvide horisonten for motoren og Kigger på mulighederne indenfor militær eller flybranchen. Grunden de kraftig Nm og lette vægt er den attraktiv for disse brancher da den kan opnå en høj hastighed på kort tid. Den første nævnt motor vil primært blive brugt i hydbridbiler hvor pladsen er snæver og man ønsker kombinationen af en fosilbil og elbil. Hvor sammensætning af to Quarks vil blive brugt i elbiler, fly eller ligne hvor der kræves høj Nm og power for at kunne skyde objektet afsted.