Fisker deler detaljer om deres kommende elbiler Ocean og Pear i en finansiel præsentation, herunder længere rækkevidde end forventet og høje forventninger til salg og produktion.

 

Fisker har netop præsenteret en række nye detaljer om deres kommende elbil-modeller Ocean og Pear i en finansiel præsentation.

 

Ocean, som er en elektrisk crossover, forventes færdigtestet næste måned. Herefter vil bilen skulle godkendes af myndighederne, inden leveringerne kan begynde senere på året.

 

CEO Henrik Fisker mener, at muligheden for at sælge Ocean i USA og syv europæiske markeder samtidig er enestående og en stor forretningsmæssig mulighed, da det kan øge salget og sikre, at Fisker kan flytte biler til det marked, hvor væksten er størst.

 

Opjusterede forventninger til Fisker Oceans rækkevidde 

 

Fisker har netop afsluttet EPA- og WLTP-testene for Ocean og siger, at de interne resultater viser en længere rækkevidde, end de først havde forventet. Fisker forventer nu, at Ocean vil have den længste rækkevidde af nogen SUV/crossover med en pris på omkring 490.000 DKK.

 

Henrik Fisker siger, at rækkevidden kan stige fra de oprindelige 563 km til omkring 579 km i USA, mens den i Europa forventes at blive tættere på 700 km i stedet for de oprindelige 630 km.

 

Læs videre nedenfor: 

Fisker har allerede modtaget over 65.000 ordrer eller reservationer på Ocean og håber at producere op til 42.400 biler i år, hvis forsyningskæden kan følge med.

 

Fisker siger også, at de håber på et potentielt positivt EBITDA (fortjeneste før renter, skat og afskrivninger) i 2023, hvilket ville være en stor bedrift for en start-up i bilindustrien.

Nye detaljer om Fisker Pear

 

Fisker afslørede også flere detaljer om Pear, deres anden elbil-model, som er en mindre hatchback. Pear forventes at starte ved 209.500 DKK og vil have en rækkevidde på omkring 483 km i topmodellen.

 

Fisker har allerede modtaget over 5.600 reservationer på Pear og har netop offentliggjort nye billeder af det endelige design, der viser en langstrakt front med slanke lygter og en stor indsugning.

 

Bag A-stolpen er der større ændringer, herunder en mere markant skulderlinje og bremselys, der omkranser bagruden. Fisker siger også, at Pear vil have en højere siddeposition end Ocean.

Galleri