Med lanceringen af en billig Tesla til omkring 212.000 kr vil Elon Musk sætte konkurrenterne under pres og bevare Teslas høje markedsandel i fremtiden, samtidig med at virksomheden udfordrer de etablerede bilproducenters satsning på elbiler. 

 

Elon Musk har tidligere meddelt, at Tesla ville lancere en billig elbil, med et nyt batteri, til en pris på 25.000 dollar. Mens Tesla endnu ikke har afsløret bilen, kan en ny og ekstremt billig Tesla snart blive en realitet, idet Musk vil afsløre selskabets tredje Master Plan, der i denne omgang skal handle om storskalaproduktion, den 1. marts.

 

En billigere elbil fra Tesla vil sætte konkurrenterne under pres og disrupte markedet for billige elbiler.

 

En disruptiv elbil til en overkommelig pris

 

Den billigste Tesla i USA koster 43.000 dollars, mens den samme Model 3 koster 359.990 kroner i Danmark. En ny Tesla med en pris på 25.000 dollars vil forventeligt koste omkring 212.000 kroner.

 

En Tesla i denne prisklasse vil sætte konkurrenternes modeller -  som Nissan Leaf, MG4 Electric og Byd Atto 3 under pres og disrupte markedet for billige elbiler.

 

Hvis Tesla lykkes med at lancere en ekstremt billig elbil, vil virksomheden bevare sin høje markedsandel i fremtiden og udfordre de etablerede bilproducenters satsning på elbiler.

 

Læs videre nedenfor: 

Storskalaproduktion og billigere jernbatteri

 

Kombinationen af storskalaproduktion og et billigere jernbatteri er, hvad der skal til for at gøre en billigere Tesla-elbil til en realitet.

 

Tesla arbejder på at udvikle denne teknologi og vil afsløre mere detaljer om bilen og teknologien bag den i løbet af de kommende uger. Elon Musk har tidligere udtalt, at Tesla er fast besluttet på at gøre elbiler mere tilgængelige for almindelige forbrugere og bringe dem tættere på masserne.

 

Konkurrence på elbilmarkedet

 

Med lanceringen af en ekstremt billig Tesla vil den amerikanske elbilproducent stå stærkt i kampen om fremtidens markedsandele.

 

Tesla har tidligere sænket priserne på deres Model 3 og Model Y og skabt konkurrence i prisklassen under 400.000 kroner.

 

Hvis Tesla lykkes med at skabe øget konkurrence i det absolut billigste prissegment på elbilmarkedet, vil det være et afgørende skridt i deres mission om at gøre elektrisk transport tilgængelig for alle.